مراسم معارفه امام جمعه جدید شهر زیراب
مراسم معارفه امام جمعه جدید شهر زیراب


  گزارش مشروح مراسم معارفه امام جمعه جدید شهر زیراب

 مراسم معارفه امام جمعه شهر زیراب با حضور مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان سوادکوه در سالن اجتماعات شهرداری زیراب و با حضور معاونت گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در روز جمعه مورخه ۲۶/۰۸/۱۳۹۱ برگزار شد.

 عزیز باقری با تقدیر از فعالیت های حجت الاسلام احمد محمودیان امام جمعه سابق زیراب و حجت الاسلام علی رضا نژاد امام جمعه موقت زیراب و شهرداری و شورای اسلامی شهر زیراب به دلیل میزبانی این مراسم به ارزش و اهمیت نماز جمعه اشاره کرد و گفت: برگزاری نماز جمعه در ۷۰۰ شهر کشور از آرزوهای شهداء بوده است.

 فرماندار سوادکوه، افزود: خوشحالیم که در ۳ شهر سوادکوه شاهد برگزاری نماز جمعه هستیم.

 حجت الاسلام احمد قربانی امام جمعه شهر پل سفید با اشاره به فشار دشمنان به نظام اسلامی، گفت: دشمنان می خواهند با فشار اقتصادی در برابر کسانی که قصد نورانی کردن جهان را دارند، مانع ایجاد کند.

 امام جمعه پل سفید با اشاره به ولایتمداری و دینداری مردم سوادکوه، گفت: مردم سوادکوه مدیون شخصیت آیت الله نظری هستند.

وی با بیان حضور امام جمعه بومی برای شهر زیراب، خاطر نشان کرد: مردم و مسئولان با همکاری یکدیگر به آبادانی شهر بکوشند.

 سرپرست دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مازندران با اشاره به این که نماز جمعه در آموزه های دینی هم وزن حج دانسته شده است، گفت: بیان تقوا و مسائل روز در نماز جمعه به گسترش اتحاد و همبستگی مردم می انجامد.

 حجت الاسلام محمد انتظاری با تاکید بر اینکه نماز جمعه ارتباط محکمی بین امام و امت دارد، افزود: امام جمعه با واسطه ولی فقیه به امام عصر (عج) مرتبط است.

وی برگزاری نماز جمعه در ۳۷ شهر مازندران را وحدت آفرین و دشمن شکن توصیف کرد و یادآور شد: امام جمعه جدید زیراب از چهره های ولایی، صبور و مردم دار هستند.

 معاونت گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور حجت الاسلام سید احمد تقوی به برکات برگزاری نماز جمعه اشاره کرد و گفت: امام راحل با قیام خود، سنت فراموش شده نماز جمعه را احیاء کرد.

 معاونت گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تشکر از فرماندار و مسئولان ادارات و نهادهای سوادکوه برای حضور در جلسه شورای اداری در روز تعطیل، خاطر نشالن کرد: برگزاری جلسه شورای اداری در روز تعطیل به خاطر نماز جمعه از دلایل اهمیت و ارزش نماز جمعه در نظام اسلامی است.

وی به نگاه ویژه بزرگان دینی به نماز جمعه اشاره و خاطر نشان کرد: برگزاری نماز جمعه به صورت جماعت و تنها با اذن ولی فقیه و عدم برگزاری دو نماز جمعه تا شعاع ۶ کیلومتری از اهمیت و برکات نماز جمعه برای جامعه است.

تقوی، انتخاب امام جمعه بومی را به دلیل اشراف به منطقه موجب تسریع در رفع مشکلات توصیف کرد.

وی با تقدیر از تلاش های حجت الاسلام احمد محمودیان و با اشاره به تقاضای ایشان برای انتقال، گفت: قدر نظام و ارزشهای آن را بدانیم.

 حجت الاسلام محمد زمان رضایی  امام جمعه جدید شهر زیراب با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، گفت: قیام امام حسین (ع) به دلیل اخلاص آن موجب پیرورزی خون بر شمشیر شده است.

 وی کسب مسئولیت در نظام اسلامی را متفاوت از دیگز نظامها دانست و خاطر نشان کرد: پایه های صندلی مسئولیت در نظام اسلامی بر روی خون شهداء قرار دارد و مسئولیت ما را مقدس تر و حساس تر می کند.

امام جمعه جدید زیراب از مردم و مسئولان برای حل مشکلات، دعوت به همکاری کرد.

در پایان این مراسم حکم امام جمعه جدید زیراب قرائت شد و حجت الاسلام محمد زمان رضایی به مدت ۳ سال به عنوان امام جمعه زیراب انتخاب شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نویسنده : مرتضی
تاریخ : چهار شنبه 22 آذر 1391
زمان : 13:22


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.