شرکت آقای علیپور در نماز جمعه شهر زیراب و دیدار با امام جمعه شهر زیراب
شرکت آقای علیپور در نماز جمعه شهر زیراب و دیدار با امام جمعه شهر زیراب


گزارش نماز جمعه شهر زیراب

مورخه 1391/10/15

نماز جمعه این هفته شهر زیراب مورخه 1391/10/15 به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین رضایی اقامه شد.

خلاصه خطبه

حضرت حجت الاسلام و المسلمین رضایی امام جمعه شهر زیراب در خطبه اول ضمن دعوت همه مومنین به رعایت تقوی الهی دو چیز را عامل رشد و تکامل انسان دانستند اول عبادات و دوم بلا ها و مشکلات، ایشان فرمودند: عبادات ممکن است دو آفت داشته باشد که در عامل دوم یعنی بلا وجود ندارد، اولین آفت عبادت این است که در عبادت شاید برای بعضی باعث عجب شود و دوم اینکه چون عبادت از طرف ما انسان ها صادر می شود محدودیت دارد و بردش کم باشد اما در بحث بلا این دو آفت وجود ندارد. ایشان در ادامه بلا هایی که بر انسان وارد می شود را از دو نوع خارج ندانستند اول بلا ها و مشکلاتی که غالب آنها بلا های کفاره ای هستند تا به قیامت نکشد در این زمینه نیز قرآن می فرماید هر مصیبتی که به شما می رسد به خاطر اعمالی است که انجام داده اید و بسیاری از این بلا ها نیز قابل عفو است. امام جمعه شهر زیراب در ادامه راه برون رفت از این نوع بلا را با استناد به کلام خداوند به دو صورت دانستند 1- ذکر و تسبیح و استغفار و توبه 2- توسل به ذیل عنایت وجود مقدس پیامبر و اهلبیتش. حجت الاسلام رضایی دومین نوع بلا را بلا های ترفیعی دانستند که این دسته از بلا ها بواسطه گناه و معصیت بر بندگان خداوند نازل نمی شود بلکه برای ترفیع مقام و رفعت شان و جایگاه بنده اش است که بارزترین مصداق این نوع بلا ها، بلاهای چهارده معصوم می باشد یعنی بلاهای حضرات معصومین فقط و فقط ترفیعی است و کفاره ای نیست.

بین دو نماز آقای علیپور به بیان فعالیت های انجام شده در دوره خدمت ایشان به عنوان نماینده این منطقه در مجلس شورای اسلامی پرداختند.

بعد از نماز جمعه آقای علیپور با حضور در دفتر امام جمعه از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شدند. در این دیدار که جمعی از مسئولین شهر زیراب نیز حضور داشتند مشکلات شهری شهر زیراب مطرح شد که آقای علیپور قول برسی و پیگیری حل این مشکلات را دادند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نویسنده : مرتضی
تاریخ : شنبه 16 دی 1391
زمان : 8:40


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.