برگزاری مراسم دعای از راه دور پیامبر اکرم (ص) با سخنرانی پیش از خطبه رئیس اداره اوقاف
برگزاری مراسم دعای از راه دور پیامبر اکرم (ص) با سخنرانی پیش از خطبه رئیس اداره اوقاف


نماز جمعه این هفته شهر زیراب مورخه 1391/10/22 در حالی برگزار شد که به مناسبت شهادت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) مراسم دعای از راه دور آن حضرت پیش از خطبه های نماز جمعه زیراب برگزار شد. در ادامه نیز به مناسبت هفته وقف حجت الاسلام والمسلمین پورنوروز رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سوادکوه در بیاناتی کوتاه به ارزش و قف در اسلام پرداختند و گزارشی نیز از برنامه های این اداره در شهرستان سوادکوه ارائه داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین پورنوروز در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه شهر زیراب فرمودند: سه عامل موجب می‌شود که مومنی که از دنیا برود به خاطر کارش همچنان از برکات آن بهره‌مند شود علمی که از خود به جا بگذارد و دیگران از آن استفاده کنند، فرزند نیک و صالح، صدقه جاریه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سوادکوه با بیان اینکه وقف هم جزو صدقه جاریه است، افزود: مردم از وقف سود معنوی و مادی می‌برند و نوع کاربرد آن به نیت واقف بستگی است.

وی با اشاره به اینکه رسول گرامی اسلام به عنوان اولین واقف در اسلام است، یادآور شد: وقف سنت پیامبر گرامی اسلام است و ما باید آن را حفظ کنیم و تداوم دهیم.

پورنوروز با بیان اینکه وقف جایگاه رفیعی در اسلام دارد، خاطرنشان کرد: وقف از پرمحتواترین سنت‌هاست و از باقیات و صالحات مومنین محسوب می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سوادکوه، وقف را دارای ارزش‌های بالای دینی و اخلاقی توصیف کرد و گفت: تعاون، نوع‌دوستی و همکاری را در وقف مشاهده می‌کنیم.

این مسئول سوادکوه با اشاره به اینکه مازندران در موقوفات از استان‌های شاخص کشور است، گفت: مازندران در تعداد موقوفات کشور از استان‌هایی است که رتبه اول تا سوم کشور را دارا است.

وی از علاقه مردم مازندران و سوادکوه به اهل بیت (ع) و گستردگی موقوفات در کشور خبر داد و افزود: در سه ماهه اخیر فعالیت اداره اوقاف و امور خیریه سوادکوه تعداد 90 امامزاده در سوادکوه را ثبت کرده‌ایم و برنامه‌ریزی برای ثبت امامزاده‌های دیگر سوادکوه هم پیگیری می‌شود.

پورنوروز از وجود 376 موقوفه، 768 رقبه در سوادکوه خبر داد و خاطرنشان کرد: شاهبالو بزرگ‌ترین موقوفه سوادکوه است که شامل 6 روستا در بخش مرکزی سوادکوه را شامل می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سوادکوه با تاکید بر اینکه موقوفات باید بر وقف خود باقی بمانند، گفت: وقف باید با توجه به نیت واقف استفاده شود و به صاحب وقف که سید الشهدا و ائمه یا فقرا و مساکین هستند باید پاسخگو باشیم.

وی با بیان اینکه برخی به دنبال تهیه سند برای زمین‌های وقفی هستند، گفت: اگر وقف‌نامه یا استشهاد محلی و اسناد دیگری که بر وقف بودن زمین دلالت داشته باشد، وقفیت بر وقف باز خواهد گشت.

خطبه های نماز جمعه این هفته شهر زیراب نیز توسط حجت الاسلام و المسلمین رضانژاد امام جمعه موقت شهر زیراب ایراد شده است که در ادامه خلاصه خطبه ایشان خواهد آمد.

حجت‌الاسلام علی رضانژاد در خطبه‌های نماز جمعه زیرآب با تسلیت ایام رحلت پیامبر گرامی اسلام، امام حسن‌ مجتبی (ع) و امام‌رضا (ع) گفت: دستیابی به زندگی مطلوب و رعایت آداب زیستن با رعایت آموزه‌های دینی رسول خدا و ائمه معصوم به دست می‌آید.

امام جمعه موقت زیرآب با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص)، عنوان کرد: محبوبیت جاویدان انسان با فرمانبرداری از دستورات الهی و راه و روش و گفتار رسول‌‌الله (ص) و ائمه معصوم و اولی‌الامر به دست می‌آید.

رضانژاد با اشاره به حدیثی از امام حسن‌ مجتبی (ع) درباره مرامنامه جامعه بشری، گفت: از نظر امام دوم شیعیان، حسن خلق و رفتار نیکو، بهترین مرام‌نامه جامعه بشری است.

خطیب موقت جمعه شهر زیرآب به حدیثی از امام‌رضا (ع) اشاره کرد و یادآور شد: از دیدگاه امام‌رضا (ع) هر کس غم و اندوه مؤمنی را از بین ببرد، خداوند اندوهش را در قیامت از بین می‌برد.

امام جمعه موقت زیرآب به هفته وقف اشاره کرد و با بیان این مطلب که جزای وقف در آخرت نصیب واقف می‌شود، خواستار مطالعه کارشناسی و آینده‌نگرانه وقف شد و خاطر نشان کرد: وقف تنها برای عزاداری‌ها مورد توجه قرار نگیرد، بلکه برای ولادت‌های ائمه و مراکز علمی و دینی هم مورد استفاده قرار گیرد.

رضانژاد، انتصاب مقام معظم رهبری در 24 دی‌ماه 1358 به امامت نماز جمعه تهران را بیانگر ژرف‌اندیشی و آینده‌نگری امام راحل ذکر کرد و گفت: مقام معظم رهبری راهبر و راهنما و رهبر انقلاب اسلامی ایران است.

وی به دیدار مقام معظم رهبری با مردم قم به مناسبت قیام مردم قم در سال 58 و بیانات معظم‌له درباره انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: وحدت‌افزایی، تذکر در ارتباط با قدرتمند و تلاشگر بودن کاندیداها، دشمن‌شناسی ملت و نخبگان، هشدار به نخبگان که دچار اشتباه نشوند و متذکر شدن وجود آزادی در ایران به دشمنان را در سخنان مقام معظم رهبری در آستانه انتخابات شاهد بوده‌ایم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نویسنده : مرتضی
تاریخ : یک شنبه 24 دی 1391
زمان : 11:58


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.